Mantengamos el activismo palestino en activo durante el COVID-19

* Versió en català més baix *

Dona aquí

Amigas, amigos y camaradas:

Queremos agradeceros a todas/os vuestra incondicional solidaridad y apoyo a la libertad del pueblo palestino, ya sea a través del activismo, la protesta, el boicot, las donaciones o la sensibilización en línea y presencialmente. Gracias a vosotras, el International Solidarity Movement (ISM) ha podido continuar utilizando métodos no violentos para resistir el apartheid israelí en Palestina desde hace ya casi dos décadas.

ISM es una organización de base y, al igual que todas las personas voluntarias que participan en el movimiento, se autofinancia sin ningún tipo de patrocinio.  Sin embargo, la pandemia ha obligado a muchos países a adoptar medidas excepcionales, como cuarentenas y restricciones de movilidad. Las personas voluntarias ya no pueden viajar a Palestina y la consiguiente desaceleración económica nos ha afectado seriamente a nivel financiero, hasta tal punto que podemos vernos obligadas a cerrar todas nuestras oficinas en Palestina. Esto limitaría severamente nuestra capacidad de abogar por los problemas del pueblo palestino, no sólo durante la pandemia sino también durante los meses venideros, impidiendo que reanudemos las operaciones una vez que termine la cuarentena.

Los ataques por parte de los colonos israelíes han aumentado un 78% durante la pandemia, y mientras que las fuerzas israelíes continúan con demoliciones, arrestos, encarcelamientos y tiroteos de civiles; consideramos que es más importante que nunca mantener una presencia activa en Palestina. Nuestro objetivo, con vuestra ayuda, es recaudar 7.000$ (USD) en fondos de emergencia para garantizar que ISM pueda continuar operando hasta que la cuarentena resultante del COVID-19 se levante gradualmente y se reanude la movilidad internacional. Los fondos se utilizarán para cubrir multas y tasas judiciales (tanto activistas de Palestina como internacionales a menudo se enfrentan a arrestos y juicios injustos por acciones de resistencia pacífica), los costes de alquiler de las oficinas de ISM y los apartamentos de voluntariado en Palestina, el mantenimiento de los proyectos actuales, la difusión mediática, el transporte y otros costes relacionados.

Durante los últimos 12 meses, hemos documentado e informado sobre la ocupación israelí y la limpieza étnica en toda Palestina, trabajando como observadoras/es y defensoras/es internacionales de derechos humanos. Nuestras acciones recientes incluyen:

  • Nuestro programa de presencia protectora continua para el acompañamiento de niños y niñas de Khalil (Hebrón) en su camino de ida y vuelta de la escuela, constantemente acosados por colonos y las fuerzas de ocupación israelíes.
  • Presencia protectora para familias agricultoras y residentes de aldeas en las colinas del sur de Khalil (Hebrón).
  • Presencia protectora para familias agricultoras en Cisjordania durante la cosecha de aceitunas.
  • Uso la acción directa no violenta para oponernos a la expansión ilegal de asentamientos, demoliciones de viviendas y detenciones por parte de las fuerzas de ocupación israelíes.
  • Documentación, generación de informes y difusión en los medios de comunicación sobre los abusos de los derechos humanos y la violencia contra la población palestina.
  • A nivel internacional, hemos seguido brindando formación a activistas independientes en materia de activismo de acción directa no violenta.
  • Colaboración con investigadores británicos en un informe forense sobre el disparo a un niño palestino por parte de las fuerzas de ocupación israelíes.

Con la propagación del COVID-19 y el consiguiente bloqueo en toda Palestina, nuestros proyectos y actuaciones más recientes incluyen:

Contamos con todas vosotras/os, amigas de todo el mundo, para mantener vivo el activismo de acción directa no violenta liderada por activistas palestinas, y poder disponer de los recursos necesarios para seguir actuando durante este difícil momento. Sabemos que muchas de nosotras nos enfrentamos a dificultades financieras debido a la actual crisis mundial. En la medida que os sea posible, os pedimos vuestro apoyo mientras afrontamos este desafío sin precedentes para nuestro movimiento. Por favor, si podéis, donad; ya que cualquier contribución es bienvenida. Compartid este comunicado y, lo que es más importante, continuad apoyando la causa palestina, creando conciencia y abogando en vuestros países de origen a adherirse y apoyar el movimiento de Boicot, Desinversión y Sanciones (BDS) contra la complicidad con la ocupación y el apartheid israelí.

¡Juntas podemos seguir difundiendo la solidaridad y seguir luchando por una Palestina libre!

Haced clic en el enlace para hacer una donación segura en línea: https://palsolidarity.org/donate

Si tenéis alguna pregunta o problema de pago, informadnos al respecto en palreports [@] gmail.com

* * * * *

Mantinguem l’activisme Palestí actiu durant el Covid-19  

Dona aquí

Amics, amigues i camarades:

Volem agrair-vos a tots i totes la vostra incondicional solidaritat i suport en la llibertat del poble palestí, ja sigui a través de l’activisme, la protesta, el boicot, les donacions o la sensibilització en línia i de forma presencial. Gràcies a vosaltres, l’International Solidarity Movement (ISM) ha aconseguit continuar utilitzant mètodes no violents per resistir l’apartheid israelià a Palestina des de fa ja gairebé dues dècades.

ISM és un projecte de base i tant l’organització com totes les persones voluntàries que participen del moviment, el finançament és totalment autònom i sense cap tipus de patrocini. No obstant això, la pandèmia ha obligat molts països a adoptar mesures excepcionals, com quarantenes i restriccions de la mobilitat. Les persones voluntàries ja no poden viatjar a Palestina i la desacceleració econòmica ens ha afectat seriosament a nivell financer, fins al un punt en què ens podem veure obligades a tancar totes les nostres oficines a Palestina. Això limitaria severament la nostra capacitat d’advocar pels problemes del poble palestí, no només durant la pandèmia sinó també durant els propers mesos, impedint que es reprenguin les operacions una vegada que acabi la quarantena.

Els atacs per part dels colons israelians han augmentat en un 78% durant la pandèmia i davant del fet que les forces israelianes continuen amb demolicions, detencions, empresonaments i tirotejos a civils, creiem que és més important que mai mantenir una presència activa a Palestina. El nostre objectiu, amb la vostra ajuda, és recaptar 7.000$ (USD) en fons d’emergència per garantir que l’ISM pugui continuar operant fins que la quarantena resultant del Covid-19 s’aixequi gradualment i es reprengui la mobilitat internacional. Els fons s’utilitzaran per cobrir costos que inclouen impostos judicials o multes (activistes de Palestina i internacionals sovint s’enfronten a detencions i judicis injustos per accions de resistència pacífica), els costos de lloguer de les oficines d’ISM i els apartaments de voluntariat a Palestina, el manteniment dels projectes actuals, la difusió en mitjans de comunicació, el transport i altres despeses relacionades.

Durant els últims 12 mesos, hem documentat i informat sobre l’ocupació israeliana i la neteja ètnica a tota Palestina, treballant com a observadors/es i defensors/es internacionals  dels drets humans. Les nostres accions recents inclouen:

  • El nostre programa continu de presència protectora continua per l’acompanyament dels infants de Khalil (Hebrón) en el camí d’anada i tornada a l’escola, constantment assetjats pels colons i les forces d’ocupació israelites.
  • Presència protectora per a famílies agricultores i residents de pobles als turons del sud de Khalil (Hebrón).
  • Presència protectora per a famílies agricultores a tota Cisjordania durant la collita d’olives.
  • Ús de l’acció directa no violenta per oposar-nos a l’expansió il·legal d’assentaments, demolicions de vivendes i detencions per part de les forces d’ocupació israelites.
  • Documentació, generació d’informes i difusió als mitjans de comunicació sobre els abusos dels drets humans i la violència contra la població palestina.
  • A nivell internacional, hem seguit realitzant formació a activistes independents en matèria d’activisme d’acció directa no violenta.
  • Col·laboració amb un grup d’investigació britànic en un informe forense sobre el tret a un infant palestí per part de les forces d’ocupació israelites.

Amb la propagació del COVID-19 i el bloqueig a tota Palestina, els nostres projectes i actuacions més recents inclouen:

Comptem amb tots i totes vosaltres, amics/es de tot el món, per mantenir viu l’activisme d’acció directa no violenta liderada per activistes palestines, i poder disposar dels recursos necessaris per seguir actuant durant aquest difícil moment. Sabem que molts i moltes de nosaltres afrontem dificultats financeres a causa de l’actual crisi mundial. En la mesura que us sigui possible, us demanem el vostre suport mentre fem front a aquest desafiament sense precedents per al nostre moviment. Si us plau, si podeu,  doneu. Qualsevol quantitat serà d’ajuda. Compartiu aquesta crida i, el que és més important, continueu donant suport a la causa palestina, creant consciència i advocant, en els vostres països d’origen i de residència, perquè s’adhereixin i donin suport al moviment de Boicot, Desinversió i Sancions (BDS) contra els còmplices de l’ocupació i el apartheid israelià.

Junts i juntes podrem seguir difonent la solidaritat i seguir lluitant per una Palestina lliure!

Fes clic a l’enllaç per fer una donació segura en línea: https://palsolidarity.org/donate

Si teniu alguna pregunta o problema amb el pagament, informeu-nos al respecte a palreports [@] gmail.com