Fuerzas israelíes reprimen violentamente manifestaciones en Hebrón contra la declaración de Trump

7 diciembre 2017 | International Solidarity Movement | al-Khalil/Hebrón

[CATALÁ, CASTELLANO A CONTINUACIÓN]

Com a resposta a la declaració de Donald Trump reconeixent Jerusalem com a capital d’Israel, suposadament un moviment cap a la pau, centenars de soldats israelís sobradament armats han invadit els carrers de Hebrón sota control Palestí per a confrontar els manifestants. A banda de les protestes, els Palestins han secundat una vaga general, tancant comerços i escoles.

Cap a les 10h30, dos grups de mínim 50 soldats cada un, s’han posicionat a la zona H1 (Hebron sota el control Palestí) amb rifles, canons de gas lacrimògen, bombes ensordidores i cartutxos de bales amb recobriment de goma. Han entrat a través del Checkpoint 56, pel qual accedeixen al centre de la ciutat on es troben la majoria de comerços i restaurants, així com molts dels venedors ambulants.

Desenes de Palestins, incloent nens, gent gran, persones documentant els fets amb els telèfons mòbils i pacients de l’Alia Hospital -on els soldats han disparat reiteradament gas lacrimògen- han patit els efectes del gas i de les bombes ensordidores. Els soldats també han disparat amb munició real a edificis sense tenir en compte la seguretat dels civils, un crim de guerra i una manera de càstig col.lectiu. Un noi d’uns 15 anys ha rebut un tret mentre els soldats disparaven indiscriminadament en un carrer molt concorregut, l’han envoltat, han confiscat les gravacions de l’incident i finalment l’han detingut.

Pels voltants de les 15h, com a mínim 7 joves, amb els ulls tapats i enmanillats, han estat detinguts i traslladats al Checkpoint 56. En una ocasió, uns soldats han acorralat i atemoritzat un nen de 8 anys en una cantonada d’un carreró, utilitzant-lo després com a escut humà per a caminar carrer amunt i avall. Finalment, amb la presió de la gent dels voltants l’han deixat anar.

Les protestes a Cisjordània i Gaza continuaran els propers dos o tres dies, possiblement més, després de que Donald Trump formalitzés la posició dels Estats Units en referència a Jerusalem, confrontant la llei internacional i l’opinió de la comunitat internacional. La comunitat internacional ha expressat el seu rebuig a reconéixer qualsevol reclam de soberania de Jerusalem per part d’Israel, pel que la majoria de paisos mantindran la seva ambaixada a la ciutat de Tel Aviv.

[CASTELLANO]

Como respuesta a la declaración de Donald Trump reconociendo Jerusalén como capital de Israel, supuestamente un movimento hacia la paz, centenares de soldados iraelíes fuertemente armados han invadido las calles de Hebrón para confrontar a los manifestantes. A parte de las protestas, los palestinos también han secundado una huelga general, cerrando comercios y escuelas.

Hacia las 10h30, dos grupos de mínimo 50 soldados cada uno, se han posicionado en  la zona H1 (Hebrón bajo control Palestino) con rifles, gas lacrimógeno, granadas aturdidoras y balas con recubrimiento de goma. Han entrado a traves del checkpoint 56, por el cual acceden al centro de la ciudad, donde se encuentran muchos comercios y restaurantes, además de muchos vendedores ambulantes.

Docenas de palestinos, incluyendo niños, personas mayores, los que documentaban la escena con sus telefonos móviles y pacientes del Alia Hospital -donde los soldados han disparado varias veces gas lacrimógeno- han sufrido los efectos del gas y las granadas aturdidoras. Los soldados también han disparado munición de guerra a edificios sin preocuparse por la seguridad de los civiles, un crimen de guerra y una forma de castigo colectivo. Un chico de 15 años ha recibido un disparo mientras los soldados cargaban en una calle llena de gente, lo han inmovilizado, han confiscado las grabaciones del incidente, y finalmente lo han arrestado.

Alrededor de las 15h00, al menos 7 jóvenes, con los ojos vendados y esposados, han sido arrestados y trasladados al Checkpoint 56. En una ocasión, unos soldados han acorralado y aterrorizado un niño de 8 años en una esquina de un estrecho callejón, usándolo como escudo humano mientras caminaban arriba y abajo por la calle.

Las protestas continuarán en Cisjordania y Gaza durante los proximos dos o tres días, o posiblemente más, después de que Donald Trump formalizara la posición de Estados Unidos con respecto a Jerusalén, contradiciendo el derecho internacional y la opinion de la comunidad internacional. La comunidad internacional ha expresado su rechazo a reconocer cualquier reclamo de soberania de Jerusalén por parte de Israel, por lo que la mayoría de países mantendrán sus embajadas en la ciudad de Tel Aviv.

El pase de diapositivas requiere JavaScript.

Fotos e información de International Solidarity Movement